МЕТОДИЧНА РОБОТА В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
це спеціальний комплекс взаємопов'язаних практичних заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, їх безперервну та професійно-методичну освіту, яка зорієнтована в кінцевому результаті на підвищення рівня освіченості, розвину тості і вихованості.
Організація методичної роботи роботи закладу дошкільної освіти будується на основі державних директивних документів про освіту, зокрема тих, що регламентують і визначають основні напрямки та зміст навчально – виховної роботи з дітьми:
- Закон України «Про дошкільну освіту»,
- Базовий компонент дошкільної освіти
- Положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти.
У закладі дошкільної освіти для підвищення професійного рівня педагогічних працівників використовуються три групи форм організації методичної роботи:
- колективні (інструктивно-методичні наради, педагогічні ради, педагогічні читання, теоретичні семінари, семінари-практикуми, колективні перегляди освітнього процесу);
- групові (методичні об’єднання вихователів дошкільних груп, робота творчих груп, консультації);
- індивідуальні (наставництво, самоосвіта, взаємовідвідування, робота над проблемними питаннями, атестація).
Методична робота закладу дошкільної освіти спрямована на:
- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
- стимулювання творчого потенціалу педагогів;
- підвищення педагогічної культури педагогів;
- вдосконалення педагогічної майстерності;
- розвиток спеціальних умінь та навичок;
- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Мета методичної роботи:
вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Напрямки методичної роботи:
• підвищення соціально – психологічної культури вихователів;
• вдосконалення педагогічної майстерності;
• сприяння в опануванні світовою та національною, мовою і побутовою культурою;
• розвиток спеціальних умінь та навичок.
Принципи методичної роботи:
• педагогічна співпраця з вихователем;
• робота в режимі довіри, доброзичливості;
• творча атмосфера, стимулювання творчої активності;
• принцип допоміжно – регульованого контролю;
• надання вихователеві права вибору;
• системність методичних заходів;
• принцип «Я – повідомлень» у спілкуванні;
• щоденна допомога;
• випереджувальний характер методичної роботи.
До найпоширеніших форм методичної роботи відносимо такі:
- методичні об’єднання
- теоретичний семінар
- семінар-практикум
- тренінг
- майстер-клас
- огляд-конкурс
- творчий звіт
- ярмарок педагогічних ідей
- клуб
- ділова гра
- консультація
- колективний перегляд
- методичний міст
- ток-шоу.
Коментарi