ЗВІТ ПРО РОБОТУ

комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 2 «Кульбабка» Марганецької міської ради» у 2021/2022 навчальному році

(доповідь директора Литвин Наталі Василівни на проведенні звітньої онлайн конференції у закладі дошкільної освіти 27.08.2022 року

Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 2 «Кульбабка» Марганецької міської ради» - навчальний комунальний заклад для дітей віком від 1 до 6 (7) років, в якому функціонують групи загального розвитку, в яких забезпечується розвиток, навчання та виховання дітей відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція та освітніх програм:

- в групах раннього віку - програма розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років «Оберіг»;

- в групах молодшого, середнього, старшого дошкільного віку – програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (нова редакція);

- в інклюзивних групах– програма виховання і навчання дітей від 2-х до 7-ми років «Дитина».

Організація освітньої діяльності здійснювалася відповідно до чинного законодавства, що регламентує дошкільну освіту

Зміст дошкільної освіти, який визначений Базовим компонентом дошкільної освіти ґрунтувався на засадах комплексної програми «Українське дошкілля», програми виховання і навчання дітей від 2-х до 7-ми років «Дитина», програми розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років «Оберіг», з активним застосуванням парціальних програм, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Впродовж 2021/2022 навчального року в КЗДОКТ № 2 функціонувало 8 вікових групи:

- 1 група раннього віку – з 1-ку до 2-х років;

- 2 групи раннього віку –з 2-х до 3-х років;

- 1 середня група – з 4-х до 5-ти років;

- 1 старша група – з 5-ти до 6-ти років;

- 3 інклюзивні групи - з 3-х до 6 (7)-ти років

Педагогічна освіта та професійна підготовленість педагогічних працівників дозволяє надавати освітні, оздоровчі послуги на достатньому рівні.

ЗДО здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення. Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається з 1 вересня та закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня (оздоровчий період) у ЗДО проводиться оздоровлення дітей. Річний план роботи схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується директором закладу.

Функціонує сайт ЗДО, де розміщено основні документи, що регламентують діяльність ЗДО, надана інформація щодо влаштування дитини до садочка, розміщені контакти закладу та керівника. Також на ньому ведеться банк консультацій вихователя – методиста, сестри медичної, практичного психолога. Функціонує зворотній зв’язок у вигляді форуму, де батьки можуть задати свої питання, також розміщена інформація щодо електронної реєстрації в садочок. В ЗДО також функціонує електронна черга реєстрації дітей до ЗДО. Батьки мають можливість самостійно зареєструвати свою дитину до нашого дитячого садка. Це сайт, де батьки мають змогу ознайомитись з режимом дня та розкладом занять, з життям дітей в садочку, з порадами педагогів щодо навчання та виховання дітей дошкільного віку, також створені групи у мережі Viber та Facebook, власні сайти.

Заклад дошкільної освіти постійно забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя через створення безпечних та нешкідливих умов утримання, фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей. Процес засвоєння кожною дитиною основ власної безпеки життєдіяльності здійснювався шляхом цілеспрямованого освітнього впливу на заняттях з валеології, які проводять вихователі в день здоров’я, валеохвилинок, проводяться в різні періоди дня щодня. Та в час проведення тижнів безпеки життєдіяльності, під час яких відпрацьовувались дії у створених ситуаціях, проводились сюжетно-рольові ігри, читались художні твори, переглядались відеоролики та презентації, організовувались зустрічі із працівниками служби надзвичайної ситуації.

Заклад дошкільної освіти повністю укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом.

Склад педагогічного колективу КЗДОКТ № 2:

· 1 директор,

· 1 вихователь-методист,

· 2 керівника музичних,

· 1 інструктор з фізкультури,

· 1 вчитель-логопед,

· 2 вчителя-дефектолога,

· 1 практичний психолог,

· 17 вихователів вікових груп,

· 2 асистента вихователя

За освітнім рівнем визначено :

Ø з вищою освітою - 15 чол. (54%)

Ø з базовою вищою освітою – 0 чол. (0%)

Ø з неповною вищою освітою – 13 чол. (46%)

За рівнем кваліфікаційної категорії:

Ø вища категорії – 2 педагоги

Ø перша категорія – 5 педагоги

Ø друга категорія – 5 педагогів

Ø спеціаліст - 3 педагогів

Ø без категорії – 13 педагогів

Ø педагогічні звання «вихователь – методист» - 3 педагоги

Ø Заслужений вчитель України – 1 педагог.

Стимулюванню цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу сприяє атестація, яка проводиться відповідно до ст.54 Закону України «Про освіту», р.6. ст.30, Закону України «Про дошкільну освіту» та Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого Міністерством освіти і науки України від 06.10.2010 року № 930, зареєстрованого і Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 року №1255 - 18550, згідно перспективного плану на 5 років у зазначені терміни. Усі документи до організації і проведенню атестації ведуться і оформляються згідно з установленими термінами. В закладі дошкільної освіти складений перспективний план атестації та курсової перепідготовки на 5 років.

Хід атестації педагогічних кадрів у навчальному закладі перебував на постійному контролі. Адміністрацією закладу не тільки надавалась методична допомога в організації атестації безпосередньо вихователям, а й забезпечувався контроль за її проведенням: своєчасно і організовано проведені засідання атестаційної комісії. В міжатестаційний період вивчалась система роботи педагогів шляхом відвідування занять, інших видів діяльності з дітьми, аналізу результатів роботи з батьками вихованців, проведення анкетування, що дало змогу провести атестацію без зайвих психічних перевантажень і конфліктних ситуацій.

За результатами атестації підвищився якісний склад педагогічних кадрів. Так:

З метою покращення професійного та методичного рівня в закладі забезпечувалося безперервне підвищення кваліфікації вихователів закладу при КЗВО «Дніпровській академії неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради. В 2021/2022 році курсову перепідготовку пройшли 8 педагогів, що становить 100% виконання перспективному плану.

На сьогодні, підвищення кваліфікації педагогічних працівників не обмежується лише курсами підвищення кваліфікації. Підвищення кваліфікації педагогів на сучасному етапі здійснюється шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти за очною, заочною, дистанційною формами навчання або їхнім поєднанням. Педагоги мають можливість самостійно долучитися до короткострокового підвищення кваліфікації шляхом участі у тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, вебінарах, майстер-класах за різними професійними темами і проблемами. Реалізувати самоосвітню діяльність педагоги мали можливість у різноманітних методичних заходах, конкурсах, виставках.

Для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення інноваційного розвитку дітей дошкільного віку в минулому навчальному році педагогічний колектив закладу дошкільної освіти спрямовували свою діяльність на реалізацію:

- загальнообласної науково-методичної проблеми «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» (V етап підсумковий);

- загальноміської науково-методичної проблеми методичної служби управління освіти Марганецької міської ради «Комплексна цільова програма розвитьку дошкільної освіти міста на 2018-2023 роки «Дошкілля Марганця»»;

- єдиної науково-методичної проблеми закладів дошкільної освіти міста «Психолого-педагогічний супровід формування соціально зрілої особистості дітей дошкільного віку».

Головна мета участі педагогів в заходах – це набуття вихователями передового педагогічного досвіду, самовдосконалення, підвищення соціально-педагогічної культури та творчого розвитку.

Згідно річного плану закладу дошкільної освіти на 2021/2022 н.р. проведено 4 педагогічні ради:

· «Про завдання та пріоритети на 2021/2022н.р.» (серпень 2021)

· «Формування у дошкільників навичок спілкування і ефективної взаємодії з однолітками та лорослими» (листопад 2021)

· «Інтеграція сучасної інноваційної ЛЕГО-технології в освітній процес ЗДО» (лютий 2021)

· «Про підсумки роботи закладу у 2021/2022 н.р.» (онлайн, травень 2022)

З метою формування та вдосконалення професійного і методичного рівнів в грудні 2021 року на високому рівні пройшов місячник педагогічної майстерності. Під час проведення колективних переглядів педагоги удосконалювали теоретичні знання та практичні навички у формуванні духовно - моральних цінностей дошкільників на засадах національних традицій українського народу.

Традиційними вже стали педагогічні заходи, що проходять в рамках різноманітних днів, тижнів, місячників в дитсадку, а саме: Днів Здоров′я, міста, визволення міста від фашистських загарбників та Незалежності; місячників «Увага! Дитина на дорозі!», «Здорова дитини – майбутнє України», «Вогонь – друг, вогонь – ворог», з безпеки життєдіяльності дитини», «Охорона праці – очима дітей».

Необхідно зазначити, що усі методичні заходи, які проходили на базі закладу, були спрямовані на підвищення якості навчально-виховного процесу та фахової майстерності вихователів. Результатом проведеної роботи є те, що вихователі стали активно використовувати в роботі з дітьми елементи інноваційних технологій розвивального навчання, інтерактивні методи й прийоми.

Згідно з інструктивно-методичним листом МОН України № 1/9-434 від 01.10.2002 року «Про планування освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі», з метою в вивчення стану освітнього процесу проведено комплексні, вибіркові та тематичні перевірки.

У 2021/2022 навчальному році в закладі проведено безліч різнопланових заходів, педагоги взяли участь у всіх запропонованих міських конкурсах, виставках, акціях, зберегли та примножили психофізичне здоров’я дітей, сформували в них життєву соціальну компетентність в різних видах діяльності, удосконалили для вихованців життєвий простір та середовище, створили умови для професійного взаємообміну думками, досвідом.

Навчально-виховний процес в закладі здійснювався згідно Базового компонента дошкільної освіти в Україні (нова редакція), реалізуючись за програмовими вимогами «Українське дошкілля», «Оберіг», «Дитина».

На виконання завдань, намічених у річному плані, педагогічний колектив закладу намагався створити найсприятливіші умови для успішного розвитку, навчання та виховання дітей. Педагоги спрямовували зусилля, аби створити таке розвивальне середовище, у якому кожна дитина не тільки отримувала знання від дорослого, а могла активно рухатися та розвивати свої здібності, діяти самостійно, шукати відповіді на запитання і ставити нові, почуватися захищеною, упевненою у власних силах. На заняття виносився лише основоположний зміст програми, який знаходив подальше своє відображення в пошуково-дослідницькій діяльності, іграх, екскурсіях, цільових прогулянках. В роботі з дітьми поряд із традиційними, використовувались нетрадиційні підходи.

Більшість педагогів ЗДО прагнули до побудови педагогічного процесу на засадах суб’єкт - суб’єктного спілкування (співпраця, робота в групах, в парах). Працюючи з дітьми вихователі намагалися керуватися насамперед їхніми інтересами, потребами, нахилами, врахувати особливості й індивідуальний темп розвитку кожної дитини.

Оцінюючи якість педагогічної праці у цьому навчальному році враховували перш за все вихованість дітей, їх комунікабельність, загальний розвиток, вміння застосувати набуті знання на практиці, емоційний фон в групі.

На початку навчального року в закладі дошкільної освіти створена ПМПк, розроблений план та графік засідань ПМПк ЗДО, які прводяться згідно плану роботи.

Головною метою інклюзивного навчання КЗДОКТ №2 «Кульбабка» стала реалізація права дітей з особливостями психофізичного розвитку на отримання освіти у відповідності з їх можливостями і здібностями за місцем проживання, їх соціальна адаптація та інтеграція в суспільство, підвищенні ролі сім'ї у вихованні і розвитку дитини.

Слід зазначити те, що з метою забезпечення дошкільною освітою дітей з особливими потребами, налагодження конструктивної взаємодії між учасниками освітнього процесу та об'єднання зусиль дошкільного навчального закладу, лікарської амбулаторії і батьків у створенні оптимальних умов для їх навчання, виховання і розвитку в умовах КЗДОКТ спеціалісти нашого дошкільного закладу докладають масу зусиль, що у свою чергу відзначається на результативності розвитку наших вихованців.

Відповідно до Закону України «Про охорону праці», «Положення про організацію роботи з охорони праці в закладах освіти» адміністрація спільно з профспілковим комітетом працюють над впровадженням державної політики в галузі охорони праці. Весь навчально-виховний процес здійснюється відповідно до Інструкції з охорони життя і здоров’я дітей дошкільного віку. Контроль за необхідними і безпечними умовами праці – триступеневий, за участю директора, відповідальних осіб, комісії з охорони праці і батьківського комітету. Таким чином, контроль з охорони праці та безпеки діяльності в ЗДО в 2021/2022 н.р. мав комплексний характер і вчасно реалізовувся адміністрацією.

У ЗДО сплановані та проводяться заходи з питань охорони життя і здоров’я дітей та запобігання усім видам дитячого травматизму. Матеріали заходів: бесіди, сценарії ігор, конкурсів, питання вікторин, малюнки тощо – зберігаються у вихователів та вихователя – методиста. В методичному кабінеті підібраний матеріал для роботи з дітьми, батьками, педагогами.

Питання охорони життя та здоров’я дітей та запобігання усім видам дитячого травматизму систематично заслуховуються на педагогічних заходах, нарадах колективу, групових та загальних батьківських зборах, проводиться індивідуальний інструктаж батьків, бесіди, консультації, оформлені інформаційні матеріали в батьківських куточках.

З метою запобігання травматизму в групах один день на тиждень проводилася різноманітна робота з охорони життєдіяльності вихованців ЗДО. Діти старших груп отримували елементарні навички та знання про норми поведінки у надзвичайних ситуаціях екологічного, техногенного, природного характеру. Вихователі всіх вікових груп в своїй роботі багато уваги приділяли вивченню правил електробезпеки, пожежної безпеки, безпеки на дорозі, поведінки з незнайомими людьми, ознайомленню з небезпечними ситуаціями природного характеру (землетрус, ожеледь, повінь, тощо). Окрім того, на виконання освітньої програми «Українське дошкілля», відповідно до Базового компонента дошкільної освіти вихователі навчали дітей засобам збереження свого здоров’я і здоров’я оточуючих. В цій роботі надавали перевагу методу моделювання, аналізу певних ситуацій, бесідам. Отже, систематична і послідовна робота з БЖД сприяла якісному проведенню Тижня безпеки: в жовтні 2020 року був проведені «Тиждень знань з безпеки життєдіяльності, де мали місце цікаві і дієві форми роботи з дітьми, батьками, співробітниками, щодо різних розділів безпеки життєдіяльності. Вихователі всіх груп мали змогу проаналізувати знання та навички дітей під час проведення підсумкових занять, бесід.

Випадків дитячого травматизму під час навчально-виховного процесу протягом року не зафіксовано.

На сайті ЗДО наявна сторінка «Запобігання дитячому травматизму», де розміщено інформацію про правила безпечної поведінки, оприлюднена робота з даного питання.

Таким чином, аналіз роботи закладу дошкільної освіти за минулий рік показав, що освітній процес здійснювався за пріоритетними напрямками згідно річного плану на протязі всього навчального року, так і його принципи, як актуальність, конкретність, об’єктивність, динамічність дотримуються. Злагоджена робота педагогічного колективу дала змогу створити в закладі дошкільної освіти сприятливі умови для впровадження програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Навчально-виховний процес побудований відповідно до вікових можливостей дітей на основі компетентнісного підходу, тобто спрямованості на досягнення соціально закріпленого результату.

З урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму, питання щодо створення безпечного, комфортного, інклюзивного середовища для всіх учасників освітнього процесу й підвищення якості освітньої діяльності закладом дошкільної освіти залишаються пріоритетними і надалі. Окрім того, особлива увага приділяється роботі з батьками й налагодженню тісної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу та формуванню соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку.

Питання організаційних аспектів діяльності ЗДО в умовах воєнного стану регулюються Законом України № 2136-IX від 15.03.2022 "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану".

В умовах воєнного стану зазнала змін і організація роботи ЗДО. Попри жорстокий збройний наступ РФ ЗДО продовжує надавати дітям освітні послуги.

Кiлькiсть переглядiв: 44

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.